Uzņēmumi gūst panākumus caur efektīvu personāla vadību
Katru dienu jūs un jūsu organizācija sastopas ar jauniem izaicinājumiem un problēmām, kurām nepieciešams rast risinājumu. Organizācijas stratēģija ne vienmēr izpaužas ar tās pilnīgu izpildi, lai arī vadītāji zina vīziju, stratēģiju un mērķus. Šķietami nelielas problēmas apdraud sasniegums. Vadītāju spējas vadīt panākumus un sasniegt mērķus bieži ir laika jautājumus, kas prasa enerģiju. Vislabākās panākumu stratēģijas ir tās, kuru kopainā tiek prasīta atdeve no organizācijas kā komandas, nevis vadītāja, kā virzošā spēka.
Kādi ir biežākie simptomi organizatoriskajos jautājumos, kas ierobežo panākumus? Tie ir sekojoši:
* Organizācijas vīzija, stratēģija, mērķi, un to izpilde ir neskaidra vai nesakārtota
* Vadītāji nav pastāvīgi efektīvi
* Nav atlasīti vai nolīgti pareizie cilvēki
* Darba izpildes vadība nav pietiekama
Pirms šī problēma kļūst kritiska ir jāizjauc ciklu un jāsāk to būvēt no jauna. Darba cikliska veikšana ir efektīva, taču cikliskums dažkārt izslēdz iespējas risināt problēmas. Mēs esam pieslēgušies ciklam un nemākam no tā tikt laukā. Rezultāts ir tāds, ka sākam griezties kā ‘kāmītis ritenī’: skrienam, kamēr aptrūkstas spēka. Ja zinām, kā pārtraukt ciklu, tad ir laiks apsvērt variantus, kāmīša gadījumā, kāmītis taču varēja izkāpt no riteņa laukā ātrāk un paskatīties, kurā virzienā doties, lai tiktu pie pārtikas. Ja mērķis ir skaidrs, tad jāatzīst godīgi, ka soli pa solim veidojas plāns, bet cikls uz mērķi tiek veidots elastīgs. Svarīgi ir dot laiku apsvērt riskus, problēmas un saskatīt iespējas.
Vadošās organizācijās cilvēki zina stratēģiju un mērķus, cilvēki jūtas ievēroti un novērtēti, saprot savu lomu un zina, kā gūt panākumus. Jūs varat izveidot šos nosacījumus; tādējādi palielinot organizācijas veiksmes un ražīgumu, vienlaikus samazinot risku. Efektīva personāla vadības stratēģija un prakse ir tieši saistīta ar augstāka līmeņa finanšu un tirgus panākumiem.
Uzņēmumam ir jānolīgst pareizais personāla vadības profesionālis, kurš redz attīstības iespējas pie biznesa stratēģijas maiņas. Patiesam personāla vadības profesionālim ir jābūt zinošam un jāseko līdzi tirgus tendencēm, jo tā ir iespēja nolīgt labākos jomas speciālistus organizācijai.
Personāla vadības profesionālim ir jāspēj izstrādāt redzējumu par organizāciju, piemēram, ar sešu pakāpju dzīves stratēģiju personāla atlases un vadības procesiem uzņēmumā. Nolīgstot īstos cilvēkus ir iespēja izveidot augsti motivētu un novatorisku uzņēmumu, kas atbalsta novatoriskākas organizācijas. Personāla vadības profesionālim ir jāapsver, ko uzņēmuma kultūras veidošana un tās atbalsts sniedz uzņēmuma darbiniekiem. Vai ir iespējams pielāgot organizāciju darbiniekiem, un otrādi.
Svarīgi ir īstenot integrētu cilvēkresursu stratēģiju, kad organizācijā jebkuras pārmaiņas vai problēmas pārvalda gan katrs darbinieks individuāli, gan komandā. Katrs nākamais darbinieks, kuru atlasa uzņēmuma personāla vadītāji, ir jāskata kā ķēdes posms, kurš aizstās iztrūkstošo vai būs kā sazarojums, kas attīstīs uzņēmumu jaunu panākumu virzienā, neaizmirstot ķēdes klātesamību.Katru dienu jūs un jūsu organizācija sastopas ar jauniem izaicinājumiem un problēmām, kurām nepieciešams rast risinājumu. Organizācijas stratēģija ne vienmēr izpaužas ar tās pilnīgu izpildi, lai arī vadītāji zina vīziju, stratēģiju unmērķus. Šķietami nelielas problēmas apdraud sasniegums. Vadītāju spējas vadīt panākumus un sasniegt mērķus bieži ir laika jautājumus, kas prasa enerģiju. Vislabākās panākumu stratēģijas ir tās, kuru kopainā tiek prasīta atdeve no organizācijas kā komandas, nevis vadītāja, kā virzošā spēka.
< Atpakaļ