Blogs

Talantu vadības stratēģija: Trešais solis – darbinieku vērtēšanas sistēma

Darbinieku snieguma novērtējums ir relatīvi primitīva māksla. Bet, pat vadošās organizācijas ar augsti attīstītiem vadības procesiem nav apmierinātas ar ieviestajām darbinieku vērtēšanas metodēm. Darba tirgus mainība ir izaicinājums talantu vadītajiem. Augošās tirgus prasības liek darbiniekiem aizvien vairāk saspringt, radot tieksmi izvērtēt vienam otru. Tas savukārt rada šaubas, vai vērtēšanas procesi uzņemumā ir taisnīgi, tieši un efektīvi. Pat, ja organizācijā netiek dokumentēts darbinieku snieguma vērtejums, tas bieži parādas, kā neformāls process. Mēs katrs vērtējam cits cita darbu un vērtejumus izsakām racionālā, ierakstītā vai izteiktā formā. Neatkarīgi no organizācijas veida - valsts, privāta vai bezpeļņas -, to darbiniekiem svarīga ir iekšējā organziācijas mikrosistēma.  Organizācijai ir jārada ‘mikrokultūra’ jeb tāda kā uzlabotā sabiedrība, kas noteiks piemēru labām darbinieku attiecībām. Kāpēc labas darbinieku attiecības ir svarīgas, ja runājam par darbinieku vertēšanas sistēmu? Tas ir pats pamats, lai uzņēmumā būtu iespējams ieviest efektīvas darbinieku snieguma vertēšanas sistēmas. Ja darbinieku attiecības ir sliktas, tad arī to sniegums ir nepilnīgs. Cilvēki vidē, kurā nejūtas labi nespēj darboties ar pilnu atdevi un nav iespējams izvertēt snieguma efektivitāti. Darbinieku sniegums ir efektīvs, ja darba vide ir veselīga.  Tad darbinieki izrādīs iniciatīvu, merķtiecīgumu, pozitīvu attieksmi, vēlmi sadarboties,  spēs fokusēties un iesaistīties. Izstrādājot efektīvas darbinieku vērtēšanas sistēmas ir jāņem vērā to atbilstība likumdošanas normām. Te runa ir par visu procesu atbilstību nediskriminejošai manierei , sākot no pesonāla atlases un personāla nodarbināšanas līdz pat personāla attīstības tālākām iespējām. Te ir runa par , piemēram, drošu darba apstākļu nodrošināšanu, darbinieku algas jautājumiem, darba līgumiem, sociālās garantijas, vecums, dzimums u.tml. No darbinieku vērtēšanas sistēmas ir svarīgi nolasīt un analizēt mijiedarbību starp organizācijas un darbinieku personīgo attīstību. Saistīt darbinieku un organizācijas mērķus ir netverami, taču tas ir svarīgs vertēšanas kritērijas laikā, kad darbinieki jūtas atsvešināti. Aizdomīgas, pat naidīgas attiecības starp darbiniekiem, un darbiniekiem un vadību ir zīme, kas liecina par neveselīgu organizācijas iekšējo klimatu un attiecībām. Šīs ‘mēs pret viņiem’ vai ‘es pret tevi’ attiecības nenovēršami novārdzina organizāciju un tās darbiniekus. Veiksmīgi izstrādātas un prasmīgi vadītas darbinieku sniegumu vērtēšanas sistēmas ir labs instruments, lai panāktu atvērtu komunikāciju starp zemākā līmeņa darbiniekiem un to uzraudzītājiem. Par labu darbinieku vērtēšanas sistēmu var runāt tad, ja šī sistēma spēj panākt organizatorisko attīstību veicinot darbinieku maksimālu produktivitāti ar minimālām resursu investīcijām.

<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku