Blogs

Talantu vadība: Kā kļūt par labāko darba izpildītāju uzņēmumā?

Nenoliedzams ir fakts, ka sekmīgākie uzņēmumi ir tie, kuros tiek nodarbināti labākie darba izpildītāji jeb darbinieki, kuriem piemīt ‘sevis’ pārdošanas talants. Zināms, ka, piemēram, pakalpojumu uzņēmumu veiksme lielā mēra ir atkarīga no pārdošanas speciālistu profesionalitātes un klientu servisa stratēģijas izpildes. Savukārt, ražošanas uzņēmumos īpaša vērība ir pievērsta profesionāli tehniskajiem speciālistiem, produktu kvalitātes attīstībai un uzņēmuma pārdošanas talantu labajai praksei, lai saražoto produkciju virzītu pie patērētāja. Kā uzņēmums attīstītos, ja visi tajā iesaistīties darbinieki būtu spējīgi pārdot? Nav jābaidās teikt, ka labākie darbinieki uzņēmumā ir tie, kuri spēj pārdot ‘sevi’, sākot jau ar pozitīvu darba intervijas rezultātu un beidzot ar augsta līmeņa sniegumu darba izpildes procesos; komunikācijā ar kolēģiem un vadību, komunikācijā ar ārējo pasauli, kuras pamatā ir jābūt absolūti pilnīgai informācijas bāzei par uzņēmuma darbību, pakalpojumiem un mērķiem. Labākajiem darba izpildītājiem ir jāpiemīt sekojošām pārdevēju īpašībām: • pārdevēja aktivitāte un aizrautība; • iekšējais mērķis sasniegt noteiktās kvotas; • savu sasniegumu arhivēšana jeb darbību konts; • ilgtermiņa vīzija sava konta saglabāšanai; •izaugsme, kas ir par paraugu cietiem darbiniekiem. Tiecoties uz labākā darba izpildītāja statusu uzņēmumā ir jāievēro ne tikai iepriekš minētās personiskās īpašības, bet jāiziet cauri arī trīs procesu pakāpēm uzņēmumā. Pirmā ir atkarība. Tā ir cilvēku tendence paļauties uz citiem, lai tie rūpētos par mums. Darbinieks šajā pakāpe parasti uzturas līdz 3 mēnešiem. Darba devēji to dēvē par pārbaudes laiku. Otrā pakāpe ir neatkarība. Paradigma saskaņā ar kuru mēs varam izpildīt mūsu pašu lēmumus un rūpēties par sevi. Te ir runa par testa projektiem pēc pārbaudes laika izturēšanas. Šajā pakāpē darbiniekiem ir iespēja neatkarīgi pildīt darba pienākumus un pierādīt savu profesionālo varēšanu. Trešā pakāpe, lai cik interesanti neizklausītos, ir savstarpējā atkarība: paradigma, saskaņā ar kuru mēs sadarbojamies, lai sasniegtu kaut ko, ko nevaram sasniegt atsevišķi. Šajā pakāpē darbinieks strādā ar augstākā līmeņa īpašībām: līderību, spēju sadarboties komandā, spēju komunicēt un pārstāvēt savu viedokli; rīkoties taktiski un stratēģiski. Te svarīga būs darbinieka spēja sevi pārdot ar aktivitāti un aizrautību; spēju sasniegt mērķus un saskatīt ilgtermiņa vīzijas turpmākai izaugsmei; darboties ar tādu atdevi, lai būtu par paraugu citiem darbiniekiem.

<  Atpakaļ

Ar e-pastu

Reģistrācija

Aizmirsu paroli

Ierakstiet savu lietotājvārdu, un jaunā parole tiks nosūtīta uz Jūsu e-pastu, ar kuru reģistrējāties.

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā: