Blogs

Radošais gars mājo katrā no mums

Visiem gribas izdomāt kaut ko jaunu - atrisināt problēmu, kuru neviens cits vēl nav spējis atrisināt, piedāvāt vērtīgu ideju, ko neviens līdz šim vēl nav iedomājies. Un katrs uzņēmuma vadītājs gribētu, lai tieši viņa darbiniekiem rastos nākamā lieliskā ideja. Tātad, ja uzņēmums piedāvātu saviem darbiniekiem balvu par radošām idejām, tajā būtu jāieplūst veselai straumei satriecošu, oriģinālu domu. Vai tā ir? Mēs domājam, ka radošumu, tāpat kā jebkuru citu produktu, var pirkt un pārdot. Taču radošais gars nav tas pats, kas smags darbs un pūles, tas prasa patiesu iedvesmu. Tas ir prāta pūliņu auglis, kad to ieinteresē kāds jautājums, situācija vai iespēja. Līdz ar to radošums notiek nevis apmaiņā pret naudu vai apbalvojumiem, bet gan tad, ja mēs savu uzmanību koncentrējam uz kaut ko tāpēc, ka paši gribam. Eksperimentos, kas piedāvā naudu apmaiņā pret problēmu radošu risinājumu, atklāts, ka naudas atlīdzība nav saistīta ar cilvēku spēju piedāvāt oriģinālas idejas. Visbiežāk radošo garu veicina patiesa ieinteresētība problēmā un pārliecība, ka izteiktās idejas priekšnieki novērtēs personiski.

Cooper, Clasen, Silva-Jalonen, Butler, 1999

Eksperimentos, kas piedāvā naudu apmaiņā pret problēmu radošu risinājumu, atklāts, ka naudas atlīdzība nav saistīta ar cilvēku spēju piedāvāt oriģinālas idejas. Visbiežāk radošo garu veicina patiesa ieinteresētība problēmā un pārliecība, ka izteiktās idejas priekšnieki novērtēs personiski.

<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku