Blogs

Kā uzņemties iniciatīvu darba vietā un likt lietām notikt?

"Pasaulē ir trīs veidu cilvēki. Tie, kas padara lietas; tie, kas skatās, kā lietas notiek; un tie, kas brīnās par to, kas noticis" - Mary Kay Ash, Amerikas biznesmene. "Iniciatīva ir darīt pareizās lietas bez teikšanas." - Victor Hugo, franču rakstnieks Maijas vadītāja darbā ierašanās iemesls bija tikties ar viņu un viņas kolēģiem, lai apspriestu Maijas lomu nākamajā produktu izlaišanas ciklā. Diemžēl vadītājs ir ieputināts lidostā, un atrodas otrpus okeānam, viņa mobilā tālruņa akumulators ir nosēdies. Termiņš ir ierobežots un komanda vairs nevar atļauties izšķiest laiku, jo vadītājs nav ieradies. Maija bija pēdējā persona, kura runāja ar vadītāju pirms viņš aizgāja. Viņš izklāstīja, ko bija gatavojies darīt šī projekta ietvaros. Tātad, Maija paaicināja kopā visu komandu un stundas laikā, ikvienam komandas biedram deva skaidrojumu par sākotnēji plānotajiem uzdevumiem katram no tiem. Kad viņas vadītājs ierodas birojā trīs dienas vēlāk, viņš ir pārsteigts un pateicīgs, ka Maija uzņēmās atbildību, lai uzsāktu projekta virzību. Ja viņas nebūtu, tad vairākas vērtīgas dienas būtu zaudētas. Vai jūs uzņemtos iniciatīvu, kā, piemēram, Maija? Tas ir, vai jūs darbā rīkojaties tā, lai lietas notiktu gan jums, gan jūsu komandai? Vai arī jūs gaidiet, kamēr kāds cits jums pastāstīt, ko darīt? Cilvēki, kuriem ir iniciatīva darīt un veicināt lietas notikt, ir ļoti augstu novērtēti darba vietā. Bet, kas tas ir? Un kā jūs varat šo prasmi attīstīt? Mēs aptversim abus šos jautājumus šajā rakstā. Iiniciatīvas definēšana Pētnieki Michael Frese un Dorisa Fay definē iniciatīvu kā "darba uzvedību, kuru raksturo tās pašu uzsākšanās raksturs, tā ir proaktīva pieeja, kas ir noturīga, lai pārvarētu grūtības, kas rodas, lai sasniegtu mērķi." Kad jūs izrādāt iniciatīvu, jūs darāt lietas bez citu cilvēku ierosinājuma tās darīt. Jūs uzzināt, ko jums ir nepieciešams zināt, jūs turpināt doties uz priekšu pat tad, kad lietas paliek grūtas; jūs uz vietas pieņemat lēmumu un izmantojiet iespējas, kurām citi iet garām. Jūs darbā rīkojaties, nevis reaģēt. Lielākā daļa no mums ir redzējuši iniciatīvu darbībā. Varbūt esat redzējuši jauno vadītāju, kurš pilda viņas pienākumus, kad viņa ir slima un pārējie komandas biedri nav īsti pārliecināti, ko darīt; vai varbūt esat redzējis, kā komandas biedrs ierosina procesa uzlabošanas plānu valdei. Iniciatīva ir kļuvusi arvien svarīgāka mūsdienu darba vietā. Organizācijas vēlas darbiniekus, kas var domāt patstāvīgi ar savu galvu un rīkoties, negaidot, lai kāds pastāstītu viņiem, ko darīt. Galu galā šis elastīgums un drosme ir tas, kas mudina komandām un organizācijām ieviest jauninājumus, lai pārvarētu konkurenci. Kā attīstīt iniciatīvu Labā ziņa ir tā, ka iniciatīva ir prasme, kuru Jūs tiešām varat sevī attīstīt. To var izdarīt, veicot šādas darbības: 1. Izstrādājiet savu karjeras plānu Pētījumi liecina, ka cilvēki, kuriem ir ilgtermiņa karjeras plāni, ir lielāka spēja uzņemties iniciatīvu. Profesionāļiem, kuri zina, ko grib un kur viņi vēlas nokļūt, ir daudz lielāka iespēja, izrādīt iniciatīvu darba vietā, jo īpaši, ja darbība vai lēmums tiem palīdzēs turpināt ceļu uz saviem karjeras mērķiem. Izstrādājiet šādu plānu. Tāpat pārliecinieties, ka jūs izprotat jūsu darbu pienākumus, jūsu komandu un jūsu organizācijas mērķus, lai jūs apzinātos, ko jums vajadzētu sasniegt. Tiklīdz jūs zināt, ko jūs vēlaties sasniegt, integrējiet jūsu karjeras mērķus ar saviem personīgajiem mērķiem, lai jums ir kaut kas uz ko strādāt. (Svarīgākais, lai attīstītu savu personīgo dzīvi ir noteikt skaidrus personīgos mērķus, un pēc tam stabili uz strādāt, lai tos sasniegtu.) 2. Celiet savu pašapziņu Tās ir drosmīgas un spēcīgas sevis sajūtas, lai izrādītu iniciatīvu, īpaši, ja jums ir bailes, ka cilvēki var nepiekrist jūsu rīcībai vai ieteikumiem. Piemēram, nosakiet nelielus mērķus, lai jūs varētu tos ātri sasniegt un svinēt šīs nelielās uzvaras. Un mudiniet sevi darīt (pozitīvas) lietas, kuras jums citādi būtu bail darīt - tas ne tikai palīdzēs jums veidot savu pašapziņu, bet tas palīdzēs jums veidot drosmi paveikt lielākus un riskantākus uzdevumus vēlāk.
Ieteikums: Dažiem cilvēkiem ir reālas bailes uzrunāt vadību, vai veikt jebkādas rīcības, kuras nav vēl atļāvusi vadības komanda, jo viņi baidās no neveiksmes vai noraidīšanas. Ja tas izklausās tāpat kā ar jums, lasiet mūsu nākamajā rakstā, kā pārvarēt bailes no neveiksmes un uzziniet, kā pārvaldīt savas bailes.
3. Pamaniet savas iespējas un veiciet uzlabojumus Cilvēki, kas izrāda iniciatīvu bieži vien dara lietas un rīkojoties ar iespējām, kuras viņu kolēģi vai vadītāji vēl nav pamanījuši. Viņi ir ziņkārīgi par savu organizāciju un kā tā darbojas, viņi pastāvīgi atver savu prātu jaunām idejām un jaunām iespējām. Jums vienmēr ir jāskatās pēc laukiem savas organizācijas iekšienē, kas varētu tikt uzlaboti. Tā nosakiet savas iespējas un potenciālos uzlabojumus jūsu pārstāvētajai organizācijai. Apsveriet šādas problēmas trūkumu vākšanas posmā:
  • Ko mūsu klienti (iekšējie un ārējie) varētu vēlēties, lai mēs uzlabotu? Ko gan viņi varētu darīt labāk, ja mēs varētu viņiem palīdzēt? Kā mēs varam uzlabot kvalitāti?
  • Kam vēl mēs varētu palīdzēt, izmantojot mūsu pamata kompetences?
  • Kādas nelielas problēmas mums ir, kas varētu pāraugt lielākās?
  • Kas palēnina vai apgrūtina mūsu darbu? Ko mums bieži vien neizdodas panākt? Kur ir mūsu vājās vietas? Kas nomāc un kas uzmudina cilvēkus mūsu komandā?
Izveidojiet sev ieradumu meklēt šīs lietas. Noteikti atkārtoti ierakstiet atgādinājumu savā dienasgrāmatā, lai atcerētos, ka jums jāmeklē pēc tām, un, kad lietas sāk iet greizi, domājiet par to, kā jūs varat to novērst. 4. Meklējiet un pārbaudiet savas idejas Iedomājieties, ka jūs esat nācis klajā ar radošu veidu, kā uzlabot klientu apkalpošanas procesu sevis pārstāvētajā organizācijā. Pirms jūs dodaties taisni uz jūsu vadītāja kabinetu, lai dalītos ar savu ideju, apstājaties un veiciet dažus mājasdarbus. Padomājiet par izmaksām un riskiem, kas saistīti ar ideju. (Izmantojiet instrumentus, piemēram, izmaksu / ieguvumu analīze vai riska analīze.) Ja projekta izmaksas un sekas ir nelielas, tad ejiet uz priekšu ar savu ideju, bet saglabājiet nostāju, ka jūsu vadītājs izlems (cik tālu jums būs atļauts to darīt, kā arī tas var būt atkarīgs no jūsu attiecībām ar jūsu vadītāju). Ja riski vai izmaksas dažos idejas posmos ir augstākas, lūdziet sagatavot biznesa plānu un lūdziet atļauju realizēt šo ideju, pirms jūs dodaties uz priekšu. Jūs jau esat parādījuši iniciatīvu nākot klajā ar risinājumu. Pārliecinieties, ka jūs sekojiet plānam veikt arī savu mājasdarbu par ideju. Jo vairāk esat pētījuši un analizējuši jūsu idejas, jo lielāks būs jūsu izredzes uz panākumiem. 5. Izstrādājiet sevī racionālu noturību Noturība ir māksla virzīties uz priekšu pat tad, kad jūs sastopaties ar inerci vai grūtībām. Cilvēki, kas izrāda iniciatīvu bieži sastopas ar grūtībām un neveiksmēm, bet racionālā noturība tiem ļauj ieklausīties sevī, apsvērt un attiecīgi mainīt savu virzienu atkarībā no citu cilvēku ieguldījuma. Ir būtiski, ja jūs vēlaties sasniegt to, ko esat sev nospraudis kā mērķi. Kad jūs esat uzstājīgs uz savu ideju, jūs atradīsiet lietas daudz vieglāk paveicamas, ja iemācīsieties efektīvu pārmaiņu vadību. Tā bieži vien var parādīt, cik liela varbūtība ir starp veiksmēm un neveiksmi projektos. Tā ir arī noderīga, lai uzzinātu, kā atvērt slēgtu prātu, jo cilvēkiem, iespējams, jau ir viedoklis par tēmu, pirms jūs pat sākat stāstīt par savu ideju. 6. Atrodiet līdzsvaru Kamēr svarīgi ir uzņemties iniciatīvu, tikpat svarīgi ir būt gudram, kā jūs ar šo iniciatīvu iegūsiet ko savā labā. Dažos gadījumos, tas var būt nepiemēroti uzņemties iniciatīvu, un cilvēki, kas rada pārāk daudz papildu darbu citiem un sev, var radīt zināmu neapmierinātību. Piemēram, jūs iespējams esat strādājis ar kolēģi, kurš iekarsa par katru ideju. Viņš nepārtraukti spieda komandu un jūsu vadītāju, vadīt nākamo un nākamo projektu, ieviešot jaunas idejas. Tomēr dažas no viņa idejām bija tik naivas; viņa neatlaidība un iniciatīva bieži vien šķērsoja līniju uz agresivitāti, un, iespējams, komandai likās, ka viņš pārāk daudz "sašūpoja laivu" tajā laikā, kad citi komandas dalībnieki bija pārslogoti. Tas ir iemesls, kāpēc ir tik svarīgi iemācīties labas lēmumu pieņemšanas metodes. Jo vairāki no jums uzlabos šīs prasmes, jo labāk jūs spēsiet noteikt, kad ideja ir laba un kad nav. Tādā veidā, jūs varat izveidot gan labu reputāciju, gan parādīt iniciatīvu un labas spriešanas spējas, kā nenovērtējamu kombināciju!

<  Atpakaļ

Ar e-pastu

Reģistrācija

Aizmirsu paroli

Ierakstiet savu lietotājvārdu, un jaunā parole tiks nosūtīta uz Jūsu e-pastu, ar kuru reģistrējāties.

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā: