0

Blogs

Kā parasti vēlaties reaģēt uz sliktu atsauksmi vai kritiku un kā būtu jāreaģē?

Saņemt par sevi negatīvu atsauksmi nekad nav patīkami. Kad tādu nākas dzirdēt vai lasīt, gribās aizskriet līdz tumšākajam stūrim un paslēpties. Protams, vēl ir iespēja izkliegt pretī visu, ko par to domājat vai uzrakstīt brangu e-pastu. Taču šāda rīcība var radīt visai lielas nepatikšanas, tāpēc ir vērts izlsīt, kas būtu pareizie varianti.

Kad vēlaties teikt: "Tu esi traks, ja esi to saskatījis šādā veidā".

Ja dzirdi par sevi sliktu atsauksmi, kritiku, tad bieži vien šķiet, ka tā ir izrauta no zila gaisa. Jūsu pirmā reakcija būs paziņot otram cilvēkam, ka viņiem nav taisnība. Kāpēc? Jo, ja viņam būtu taisnība, protams, jūs būtu dzirdējuši par to agrāk un no daudziem citiem cilvēkiem.

Tā vietā lai to noliegtu, ir vērts jautāt: "Man ir grūtības to saskatīt. Vai jūs varat sniegt piemēru, lai es varētu no tā mācīties? ".

Dažreiz, uzklausot otras personas domāšanas procesu, varēsiet saprast, kur kļūdījāties vai arī paskaidrot, kādēļ radās šada situācija. Neatkarīgi no tā, kāds ir gadījums, iedziļināties šajā situācijā, un parādiet to, ka jūs saprotat, ko otra persona saka un ka šajā situācijā, iespējams, tiešām esiet pieļāvis kļūdu, pats to nepamanot.

Kad gribās izkliegt:"Kāpēc kāds no jums man to nepateica ātrāk?"

Ideālā pasaulē jūs dzirdēsiet atsauksmi, tiklīdz tā radīsies, respektīvi, būsiet kaut kur kļūdījies vai nepievērsis pietiekamu uzmanību tam, ko sakiet vai dariet. Bet reāli jūsu komanda ne vienmēr var uzreiz jums pateikt to, ka kaut kas nav labi.

Turklāt jums var būt ieradumi, kas neļauj cilvēkiem to jums atklāt, līdz brīdim, kamēr tas vairs nav izturams. Piemēram, ja jūs mēdzat saīgt, ja kāds jūs pārtrauc vai izlabo, vai arī izbrāzties no sapulču telpas, ja kāds kolēģis, padotais, priekšnieks jums nepiekrīt.

Tad noder frāze: "Es vēlētos, kaut būtu šo atsauksmi saņēmis agrāk. Vai ir kaut kas tāds, ko es daru, kas man liek izskatīties nepieņemami, kad uzklausu konstruktīvu kritiku?"

Nevienam nepatīk atzīt, ka viņi citas personas dzīvi var padarīt grūtu. Bet tikpat grūti, kā jums bija dzirdēt šo atsauksmi, tik pat grūti vai pat grūtāk otram cilvēkam to jums bija pateikt.

Tāpēc ir vērts uzzināt, vai jūsu ķermeņa valoda, paradumi vai pat darba stils apgrūtina būt tiešam ar jums.

Jūs vēlaties teikt: "Tas nekad neatkārtosies”.

Tas, šķiet, ir pirmā lieta, ko vēlaties teikt, vai ne? Galu galā, vai tad tas nav labākais veids, kā ļaut kādam zināt, ka esat atzinis viņu atsauksmes un uztver to nopietni? Nu ne gluži.

Mēs esam pārliecināti, ka jūs esat lieliski, bet pat visperfektākie cilvēki uz planētas nevar apsolīt, ka viņi nekad nekļūdīs atkal. Pasakot šādu teikumu, jūsu dzīve kļūs sarežģītāka nekā tam ir jābūt.

Tā vietā sakiet: "Lūk, mans plāns, lai novērstu, ka tas atkārtojas nākotnē"

Tas parāda, ka Jūs darīsiet vairāk kā tikai atzīsiet savu kļūdu. Jums vajadzētu pateikt otrai personai, ka jūs sapratāt par ko tiek runāts, kas ir tā kļūda, un ka jūs nopietni padomāsiet, kā labāk novērst to, ka tas atkārtojas. Tā jūs parādīsiet savam priekšniekam, padotajam vai kolēģim, ka jūs nopietni pieejiet šai atsauksmei.

Kad esiet gatavs sniegt plānu, tad noteikti ir jāsarunā tikšanās ar cilvēku, kurš jums sniedza šo atsauksmi un vēlreiz ir vērts pateikt paldies par sniegto atsauksmi un atklātību.

Saņemot sliktu atsauksmi sajūtas nekad nav patīkamas, bet jūsu atbilde uz to galu galā noteiks to, vai jūs ļausiet šīm nepatīkamajām emocijām vaļu vai mācīsieties no pieredzes.

Avots - https://www.themuse.com/advice/how-youll-want-to-respond-to-bad-feedback-and-how-you-actually-should

<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku