Blogs

Kā motivēt darbiniekus vājas ekonomikas laikā (3.daļa)

Vadītājs, vadītājs, vadītājs

Mēs esam pārcietuši „lielu lejupslīdi” un turpinām atlabt, balstoties uz spožāko prātu viedokļiem. Uzņēmējiem šobrīd ir jādomā, kā tie izdzīvos un kāds būs to atlabšanas un stiprināšanas plāns. Ikviens ir uztraucies, kad ekonomika ir vāja – biznesa īpašnieki un vadītāji ir uztraukti, darbinieki ir uztraukti, Tu esi uztraukts. Šobrīd ir laiks, kad Tev kā vadītājam būtu jāuzņemas svarīga loma runāt un informēt savus darbiniekus. Ja uzņēmumā pietiekamā daudzumā netiek nodrošināta informācijas plūsma – pašreizējais statuss, jauninājumi un plāni, tad baumas izplatīsies lielā ātrumā. Darbinieki daudz vieglāk samierinās ar patiesību, nevis klusēšanu un neziņu, jo tad iedomas ir tās, kuras viņus vada.

Kad laiki ir grūti, ir pienācis laiks runāt!

Vadītājiem vienmēr būtu jābūt labai saziņai ar darbiniekiem. Laikā, kad valda nestabilitāte ir pat daudz svarīgāk regulāri komunicēt ar saviem darbiniekiem, jo informācijas nozīmīgums pieaug. Darbiniekiem ir jābūt informētiem par uzņēmuma statusu, kur pašlaik atrodamies, kas ir padarīts, lai uzlabotu tagadnes situāciju un plānotu uzņēmuma nākotni. Cik drošs var būt darbinieks, ka viņa darba vieta tiks saglabāta? Ko darbinieks var darīt uzņēmuma labā, lai palīdzētu? Jo vairāk izmisuma un raižu, jo aizvien svarīgāk ir rīkot biežākas un regulāras vadības sēdes, lai atbildētu uz darbinieku jautājumiem un sūdzībām. Vadības sēdēm viennozīmīgi būtu jāveidojas diskusiju veidā, ar atgriezenisko saiti gan no darbinieku, gan vadības puses, jo ir novērota prakse, ka sēdes bieži tiek noturētas kā vadības vienvirziena ziņojums un darbiniekiem nemaz nav iespēju izteikties. Vadītājiem ir jānodrošina darbinieks ar jaunāko informāciju, lai tiem dotu drošības sajūtu, ka kopējiem spēkiem tiks panākta situācijas uzlabošanās. Regulārās sanāksmes (vismaz reizi nedēļā) būtu jānotur projekta grupas vai nodaļas laika plānā, lai darbinieki var sagatavot savus jautājumus uz kuriem vēlas saņemt atbildes, un atlikušo darba nedēļu efektīvi koncentrēties uz tiešajiem pienākumiem. Uz darbinieku jautājumiem būtu jāatbild patiesi un pēc iespējas vairāk diskusiju rezultātā censties nonākt pie abpusēji izdevīgiem lēmumiem. Darbiniekam ir jādzird patiesība, lai tas uzticētos tevis kā vadītāja teiktajam. Ja esi labs vadītājs, tad darbinieki uzticēsies tam, ko tu dari un būs daudz iecietīgāki un izpalīdzīgāki, ja zinās, ka esat nonākuši krustcelēs. Ir jāatceras, ka uzņēmuma panākumus nenosaka manis, kā vadītāja veiktais darbs, bet gan visa uzņēmuma dažādu līmeņu darbinieku kopējais veikums. Nezināšana un dezinformācija ir lielākie draudi, kuri var traucēt darbinieku spēju strādāt efektīvi. Ja vēlies, lai darbinieki ir motivēti, darot savu darbu, uzturi tos informētus. Tie būs pateicīgi un gribēs sekot tev kā līderim, jo uzticēsies un zinās, ka tu esi cilvēks, kurš kopā turot savu vienību virzīsies caur ērkšķiem uz zvaigznēm, lai sasniegtu uzņēmuma nospraustos mērķus.Mēs esam pārcietuši „lielu lejupslīdi” un turpinām atlabt, balstoties uz spožāko prātu viedokļiem. Uzņēmējiem šobrīd ir jādomā, kā tie izdzīvos un kāds būs to atlabšanas un stiprināšanas plāns. Ikviens ir uztraucies, kad ekonomika ir vāja – biznesa īpašnieki un vadītāji ir uztraukti, darbinieki ir uztraukti, Tu esi uztraukts.

<  Atpakaļ

Ar e-pastu

Reģistrācija

Aizmirsu paroli

Ierakstiet savu lietotājvārdu, un jaunā parole tiks nosūtīta uz Jūsu e-pastu, ar kuru reģistrējāties.

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā: