Blogs

Kā iesaistīt un motivēt darbiniekus neizmantojot naudu: 5 pazīmes Jūsu darbiniekam ir vajadzīga vadī

Darbinieki savā darba vietā ierodas ar divējādām sajūtām, vai nu motivēti, vai nemotivēti. Vai vadītājs var ko darīt, lai motivētu darbiniekus? Patiesība ir tāda, ka iesaiste un motivācija darbam lielā mērā ir gan darbinieka, gan vadītāja atbildība. Vadītāji var ietekmēt darbinieku motivāciju gan pozitīvi, gan negatīvi. Vienmēr ņemiet vērā faktu, ka vadītāji, kuri motivē darbiniekus, var ievērojami pazemināt izmaksas un paaugstināt uzņēmuma peļņu. Turpmāk atbildiet uz pieciem vienkāršiem jautājumiem, lai uzzinātu, vai darbiniekiem, kuri strādā jūsu labā, ir vajadzīga vadītāja palīdzība
  • Vai darbinieki sūdzas par darba apstākļiem?
  • Vai darbinieki sūdzas, ka viņiem trūkst resursu, lai sekmīgi pildītu savus pienākumus?
  • Vai darbinieki izskatās neapmierināti, ka procesi uzņēmumā palēnina viņu attīstību?
  • Vai ir darbinieki, kuri sūdzas par darbu cits citam?
  • Vai darbinieki atkārtoti pielaiž vienas un tās pašas kļūdas?
Ja uz iepriekš uzdotajiem jautājumiem vismaz trīs gadījumos sniedzāt atbildi jā, tad ziniet, ka ir jāseko vadītāja rīcībai. Pirmais uzdevums ar ko vajadzētu sākt – izrunāties. Ļaut darbiniekam izteikt sūdzības un ieteikt uzlabojumus, kas rosinātu uz lielāku atdevi darbam. Tas nav noslēpums, ka iesaistīti darbinieki vērā ņemami paaugstina uzņēmuma peļņu. Un jums jāzina, ka arī kopējā apmierinātība ar darbu pieaugs. Dotie uzdevumi tiks izpildīti ātrāk, kvalitatīvāk un darbinieki būs gatavi dalīties ar savām idejām. Laimīgi darbinieki nesīs peļņu uzņēmumam un padarīs arī vadītāja dzīvi vieglāku. Taču, ja šobrīd nākas risināt problēmas ar nelaimīgiem darbiniekiem, tad zini, ka tas izmaksā dārgi ne tikai uzņēmumam, bet arī prasīs vairāk vadītāja nervus! Gribētu izcelt piecas darbinieku rīcības, kurām jāpievērš īpaša uzmanība. Tas palīdzēs izmērīt, cik iesaistīti ir darbinieki ar kuriem strādājat vienā komandā. 1) Bieži kavējumi. Šī ir viena no labāk pamanāmām zīmēm, ka darbinieki nav apmierināti ar darbu un nav pilnībā iesaistīti viņu pienākumos. Var ņemt vērā gan sanāksmju, e-pastu un telefona zvanu atbildēšanas ātrumu u.tml. 2) Darbinieki acīmredzami vairāk laika kā vajadzīgs pavada pusdienās. Ja darbiniekiem ir svarīgi baudīt dažādas ārpus darba pienākumu aktivitātes ilgāk kā pienāktos, tas arī ir viens no rādītājiem, ka darbinieki nejūtas iesaistīti darba procesos. 3) Darbinieki ierodas darbā novēloti un pamet darba vietu, cik ātri vien iespējams uz darba dienas beigām. Darbinieki, kuriem patīk savs darbs parasti ir tendēti ierasties darbā pirms noteiktā laika un pamest darbu vēl nedaudz pēc darba laika beigām. 4) Darbinieki pavada laiku darot ne pienākumiem atbilstošas aktivitātes, kā socializēšanās interneta tīklos vai sērfošana internetā. Šādas aktivitātes arī ir viens no stūrakmeņiem, kas atrauj darbiniekus no paredzētajiem darba pienākumiem. 5) Darbiniekiem vienmēr ir attaisnojumi, kāpēc darbs netika padarīt laikā. Darbinieki izskatās „aizņemti”, taču nav „produktīvi”. Viņi veic aktivitātes, bet nav sasniegumu. Iepriekš minētie ieteikumi vadītājiem varētu šķist normālas, ikdienišķas parādības, par kurām nevajag satraukties, jo tāda ir cilvēku daba. Gudri vadītāji zina un pamana šīs zīmes, un sāk risināt problēmas nekavējoties. Neļaujiet darbiniekiem ieslīgt rutīnā, kura neveicina viņu izaugsmi, Attīstiet savus darbiniekus, dodiet viņiem iespēju mācīties, rādiet viņiem, ka tie ir svarīgs spēks katras komandas sastāvā, katra jauna projekta realizācijā!

Autora lapa: www.enjoy24.lv

Darbinieki savā darba vietā ierodas ar divējādām sajūtām, vai nu motivēti, vai nemotivēti. Vai vadītājs var ko darīt, lai motivētu darbiniekus? Patiesība ir tāda, ka iesaiste un motivācija darbam lielā mērā ir gan darbinieka, gan vadītāja atbildība.

<  Atpakaļ

Ar e-pastu

Reģistrācija

Aizmirsu paroli

Ierakstiet savu lietotājvārdu, un jaunā parole tiks nosūtīta uz Jūsu e-pastu, ar kuru reģistrējāties.

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā: