Blogs

Darbinieku motivēšana ekonomiski sarežģītos apstākļos

Kad uzņēmumā vai valstī kopumā ir krīzes apstākļi, lielākoties darbiniekos šāda situācija izraisa neziņu, bailes un depresijas stāvokli, jo nav skaidrības par to, kas būs rīt – vai man būs darbs, iztikas līdzekļi, vai varēšu uzturēt ģimeni. Šādos apstākļos ļoti būtiski, lai uzņēmuma vadītājs, sniedzot informāciju darbiniekiem par situāciju uzņēmumā, izvēlētos pareizos vārdus – jāizvērtē, vai teiktais neizraisīs vēl lielāku depresiju un demotivāciju, vai darbinieki nesāks ticēt, ka arī pats vadītājs ir zaudējis motivāciju un nav gatavs rīkoties. Tāpēc turpinājumā daži speciālistu ieteikumi vadītājiem par komunikāciju un rīcību krīzes apstākļos. Reorganizācijas iespēju izvērtēšana Iespējams, ir nepieciešams reorganizēt darbu vai arī vēlreiz kopā ar dažādu līmeņu darbiniekiem jāprecizē sasniedzamie rezultāti, lai tādā veidā visi būtu vienisprātis par to, kas konkrētajā situācijā ir vissvarīgākais,  uz ko jāorientējas. Droši rezultāti un skaidrs darba plāns Parasti, lai motivētu komandu, ir jānoskaidro, vai katram darbiniekam ir skaidrs, par ko viņš ir atbildīgs un vai viņam ir uzticēti konkrēti uzdevumi, kas jāveic. Otrkārt, vadītājam būtu jārīko tikšanās, kuru laikā tiek precizēta darba programma, taču izvairoties nospraust nerealizējamus mērķus, kuri paralizēs komandu pirms tā vēl būs uzsākusi darbu. Darbinieku iesaistīšana problēmā un tās risināšanā Definējot sasniedzamos mērķus, ir būtiski censties iesaistīt personālu, lai izvēlētie darba virzieni būtu kopīga darba auglis, nevis vadības uzspiesta programma, kas nekavējoties izraisīs pretestību darbiniekos. Uzņēmuma vadītājam jāliek saprast darbiniekiem, ka konkrētajā brīdī izvirzīto mērķu sasniegšana ir absolūti nepieciešama, taču tai pat laikā vadītājam jārada pārliecība savos padotajos, ka viņš ir ar darbiniekiem, lai  tos atbalstītu, palīdzētu pārvarēt šķēršļus, kas varētu rasties ceļā uz sasniedzamo mērķi. „Prāta vētras” rīkošana Lai apskatītu patreizējo situāciju, kurā atrodas uzņēmums, var noderēt „prāta vētra”, kura slaikā kopīgiem spēkiem ir iespējams atrast risinājumus, kā turpināt darbu, samazinot izdevumus. Vēl viens būtisks elements ir klientu uzticības saglabāšana. Tas nozīmē, ka jānodrošina tas, lai klienti savus pasūtījumus saņemtu laikā. Noslēgumā vien jāpiebilst, ka jābūt fleksibliem, jo ekonomisko grūtību apstākļos var būt jauni un negaidīti pavērsieni, kuros būs nepieciešams reaģēt. Tāpēc uzņēmumu vadītājiem ir jābūt gataviem vienmēr atbalstīt savu darbinieku komandu pat visgrūtākajos apstākļos, cenšoties darīt visu, lai apmierinātu gan savu padoto, gan klientu vajadzības.

Ilze Mežniece

<  Atpakaļ

Ar e-pastu

Reģistrācija

Aizmirsu paroli

Ierakstiet savu lietotājvārdu, un jaunā parole tiks nosūtīta uz Jūsu e-pastu, ar kuru reģistrējāties.

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku