Blogs

Darbinieku motivācija: Koncentrēties uz personiski labāko rezultātu

Biznesā tas izklausītos šādi: “Pirms apsteigt konkurentus, apsteidz pats sevi!” Konkurentu analīze ir lielisks veids, kā novērtēt, kur jūs atrodaties kopējā tirgū. Ja jūs metodiski strādājat analizējot lielākās konkurentu priekšrocības, tad drīz kļūst skaidrs, ko jūs darāt labi un, kur varētu darīt vēl labāk. Tas ir noderīgs process, ja tiek darīts pastāvīgi, nevis kā vienreizējs projekts. Konkurentu analīzes procesam ir arī negatīvās puses. Ja jūs koncentrējaties tikai uz to, ko citi dara labāk nekā jūs, tad ir viegli aizmirst, ko jūs paši darāt labi. Tā ir dzīves aksioma, ka daži cilvēki veic vienas lietas labāk nekā jūs un otrādi, jūs dažas lietas veicat labāk nekā citi. Kā biznesā, tā arī personīgajā izaugsmē nav būtiskas atšķirības, jo konkurences priekšrocības nāk no dažādiem avotiem. Biznesam tā varētu būt vieta un laiks tirgū, pieejamās tehnoloģijas, talantu vadības stratēģija uzņēmumā u.tml. Personīgajā izaugsmē tās ir prasmes, valodu zināšanas, personiskās īpašības u.c. Galvenais noteikums ir atšķirt, kur esam labākie, taču dažkārt tas sagādā problēmas. Ja jūsu konkurentam ir dabas dots talants jomā, kurā jūs esat vāji, tad varat nelietderīgi iztērēt milzum daudz resursus, bet galu galā neko nesasniegt tādu līmeni, kāds ir konkurentiem. Vēl viena dzīves aksioma ir tāda, ka daudz vairāk laika patērēsiet pūloties uzlabot savus trūkumus līdz pieņemamam līmenim, nekā ceļot savas stiprās puses vēl augstākā līmenī. Kādas ir alternatīvas? Tā vietā, lai censtos risināt vājumu, mēģiniet tikai darīt visu nedaudz labāk. Uzdodiet savai pārdošanas komandai vai kasieriem doties vienu papildu jūdzi uz priekšu, lai rīt sniegtu smaidu vienam klientam vairāk. Lūdziet tiem dienas beigās jums pastāstīt, ko tie darījuši dienas laikā. Sāciet dialogu. Ja jūs vēlaties tikpat labu darba vidi vai pat labāku kā konkurentiem, tad realizējiet to rīt. Pasakiet pateicības vārdus vienam no jūsu darbiniekiem, kurš uzrādījis teicamu rezultātu, vai veicis vērā ņemamu darbu. Uzlabojiet tā darba apstākļus. Jautājiet citiem vadītājiem darīt to pašu. Dienas beigās to uzrakstiet uz informācijas dēļa, kas pieejams publiski. Apmainieties ar informāciju. Tad dariet, ko līdzīgu atkal nākamajās dienās. Sāciet veidot kultūru kaut nedaudz labāk katru dienu. Pamatā būvējiet to uz jūsu stiprajām pusēm. Jautājiet cilvēkiem, kas iet labi. Jautājiet, ko varat darīt vairāk rīt. Jūs sāksiet veidot impulsu vietās, kur jūs un jūsu cilvēki ir dabiski visspēcīgākie. Tas ir pamatots sporta psiholoģijā, ka sportisti darbojas labāk - un konsekventi uzlabo savu rezultātu ilgākā laika periodā -, ja tie meklē iespējas, lai uzlabotu savu personīgo labāko rezultātu, nevis koncentrējoties uz konkurenci. Tam visam ir dabas dotas priekšrocības Koncentrējoties uz savu personisko labāko, jūs pastāvīgi meklējat to, ko jūs darāt labi. Tas pats par sevi ir pozitīvi. Kas vēl labāk, ka tādējādi jūs iedrošināt un iedvesmojat sevi darīt lietas vēl labāk. Dariet to pastāvīgi un tirgū jums sāks pievērst uzmanību. Daudzi veiksmīgi uzņēmumi ir sākuši savu darbību šādā veidā. Kad Apple savus pirmos datorus izstrādāja garāžā, tie tos nepārkopējā no kādā, viņi tikai darīja labāko, ko varēja veikt. Apple pēc šāda principa strādā vēl joprojām. Jums nav jābūt uzņēmējdarbības riska ņēmējam, lai darītu pareizās lietas. Tas darbojas attiecībā uz personām, attiecībā uz vadītājiem, attiecībā uz mazajiem uzņēmumiem un lielajām korporācijām. Saglabājiet modru aci uz konkurenci, bet nesatraucieties par to stiprajām pusēm. Darbojaties pa savam. Izkopiet kultūru darīt lietas, ko darāt vislabāk, un tad jūs tās darīsiet vēl labāk.

<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku