Blogs

Darbiniekiem ir svarīga vieta katras organizācijas vīzijā

Austrālijas biznesa konsultāciju un risinājumu aģentūras veiktajā pētījumā atklāts vērtīgs secinājums, ka darbinieki, kuri izprot savu saistību ar organizācijas mērķiem, ir daudz apmierinātāki un produktīvāki, nekā tie, kuri nesaredz savu vietu uzņēmuma kopējā vīzijā. Katru gadu Austrālijas konsultāciju uzņēmuma Randstad Pasaules Darba ziņojumā tiek apkopoti vairāk kā 2300 nodarbināto viedokļi par darba vidi un tās ietekmējošajiem faktoriem. Secinājumos tika pierādīta cieša saikne starp izglītību un prasmju attīstību, un darbinieka nākotnes karjeras ceļu un motivācijas pieaugumu. Ziņojumā konstatēts „visi ir vienisprātis, ka iemaņu trūkums 2010. gadā ir viena no lielākajām problēmām”, un gandrīz katrs ceturtais uzņēmums piesaista talantīgākos studentus, lai veicinātu izaugsmi. Turpmākie divi gadi būs pielāgošanās laiks jaunā tirgus prasībām, tāpēc „augsti specializēto cilvēkresursu problēma nākamajos 12 mēnešos būs īpaši saasināta,” secināts veiktajā pētījumā. Aptuveni 27 procenti respondentu sagaida labākas karjeras iespējas, kuras nosaka labākas algas un prēmiju sistēma . Ņemot vērā, ka atalgojuma apjoms un sociālās garantijas būs nozīmīgākais iemesls darbinieku mainībai tuvākajos mēnešos, tai seko trūkums pēc iekšējā piepildījuma karjeras izaugsmē (22% ), tādējādi darbinieki meklē jaunas iespējas. Laikā, kad kritisku izaicinājumu rada jaunu darbinieku piesaistīšana un nolīgšana, "dažas organizācijas var saskarties ar ievērojamu risku zaudēt talantīgāko personālu atbilstoša karjeras atbalsta trūkuma dēļ", teikts ziņojumā. "Darba devēji vēlas saglabāt savus talantus un nodrošināt augšupejošu izaugsmi, tādēļ tiem būtu jāsāk domāt par lielāku un sarežģītāku darbinieku karjeras iespēju uzlabošanas ceļu. Būtu jāsāk ar uzņēmumā esošo ceļu sākotnējo apskati un izpēti, nosakot tālākos posmus, kā uzlabot karjeras pārvaldību un pēctecības plānošanu."

Veidojiet savu zīmolu no iekšpuses uz āru

Ziņojumā apgalvots, ka darba devējiem ir svarīgi noteikt savu zīmolu - imidžu un vērtības - , kā lielajos, tā mazajos un vidējos uzņēmumos. "Darbinieku nozīme uzņēmumā nekad nav bijusi tik nozīmīga", jo tirgus ir kļuvis prasīgāks. Personāla atlases kompānija ENJOY Recruitment Latvia arī ir uzsākusi ikmēneša ziņojumu izsūtīšanu saviem klientiem „Gudra Cilvēkresursu Vadība jau Šodien”, kurā tiek runāts par jaunu cilvēkresursu stratēģijas uzdevumu: Cilvēki organizācijas centrā kā izšķirošais kopīgā mērķa faktors. Apsekojumā konstatēts, ka darbinieki visticamāk paliek organizācijā, jo tai ir "spēcīga reputācija un darba devēju zīmols", viens no diviem respondentiem raksturo darba devēju reputāciju un zīmolu kā "vienīgo vissvarīgāko noteikumu nākamā darba devēja un tiešā vadītāja izvēlē, meklējot darbu 2010.gadā". Pēdējo 12 mēnešu laikā, darba devēja zīmoli "ir uzņēmuši apgriezienus". „Tas pamatojams ar slikto finansiālo sniegumu, darbinieku masveida atlaišanu un augsta līmeņa pārstrukturēšanu, " teikts ziņojumā. Daudzi darba devēji bija "spiesti būt reaktīvi", un to zīmoli ir cietuši. "Šī situācija nav palikusi neievērota no esošajiem un potenciālajiem darbiniekiem," tā brīdināts ziņojumā. Pašreizējie darbinieki jūt vajadzību pēc atzīšanas "ka ir novērtēti, ka viņu ieguldītā vērtība un paveiktais darbs piešķir nozīmi uzņēmumam un darba dzīvei kopumā", un potenciālajiem darba ņēmējiem ir nepieciešams " lai tie uzreiz varētu apzināties, un aktīvi apsvērt darbinieku priekšlikumus tos vēršot uz piedāvājumiem”. Biznesa konsultāciju un risinājumu aģentūras Randstad mārketinga un komunikāciju vadītāja Luisa Vilsone (Louisa Wilson) apgalvo, ka „zīmoli ir jābūvē no organizācijas uz āru”. Efektīva darba devēja zīmolu veido " īpašības un vērtības, kas uzrunā potenciālo darba meklētāju strādāt organizācijā, nodrošinot šo vērtību izplatību visā organizācijā. Uzņēmuma vērtības var izmantot kā savas tirdzniecības markas un atšķirīgās pieejas punktus uzņēmējdarbībai," viņa saka. "Ja faktiskā darbinieka pieredze darba vietā spēlēs līdzi ar uzņēmuma vērtībām un plānoto darba devēja zīmolu, darbinieki kļūs motivētāki, ražīgāki un vairāk lojāli darba devējam. Tādā gadījumā „mutiskais vārds” (Word of mouth) kļūs par vienu no nozīmīgākajiem spēcīgu talantu piesaistes instrumentiem. " Vilsone saka, ka par to vistiešākajā mērā jāuzņemas atbildība augstākajai vadībai. „Tas ir atkarīgs no tā, vai darba devējs spēs aizsniegt savus darbiniekus un atkārtoti pastiprināt savu redzējumu par sabiedrību, veicinot un pamatojot apņemšanos skaidri definēt vērtību kopas.” Šīs vērtības jāpastiprina ar "darbinieku saglabāšanas un piesaistīšanas stratēģijām, darbinieku iniciatīvu attīstību un garantijām".

Tulkots no Andy Partridge

Katru gadu Austrālijas konsultāciju uzņēmuma Randstad Pasaules Darba ziņojumā tiek apkopoti vairāk kā 2300 nodarbināto viedokļi par darba vidi un tās ietekmējošajiem faktoriem. Secinājumos tika pierādīta cieša saikne starp izglītību un prasmju attīstību, un darbinieka nākotnes karjeras ceļu un motivācijas pieaugumu.

<  Atpakaļ

Ar e-pastu

Reģistrācija

Aizmirsu paroli

Ierakstiet savu lietotājvārdu, un jaunā parole tiks nosūtīta uz Jūsu e-pastu, ar kuru reģistrējāties.

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku