Blogs

5 frāzes, ko vajadzētu pārtraukt teikt saviem darbiniekiem

Bieži vien ir situācijas, kurās priekšnieks saka vienu, bet darbinieks dzird pavisam citu. Tāpēc vadītājiem vajadzētu vairāk apdomāt, ko un kā teikt, lai nerastos dažādi pārpratumi! Piecas lietas, ko darbinieki dzird un ko vadītājiem vajadzētu teikt tā vietā:

1. “Tu strādā ļoti labi, BET..”

Ko dzird darbinieks:BET..”

Tā nav sevišķi laba ideja sākt kritizēt darbinieku ar uzslavu, jo darbinieks nedzirdēs, nekoncentrēsies uz labo, bet gan uz slikto. Tā vietā vadītājiem labāk koncentrēties jeb atdalīt uzslavas un kritiku!

2. “Es vēlētos, lai Tu būtu vairāk kā [vārds].”

Ko dzird darbinieks: tas darbinieks "ir labāks nekā Tu!"

Vadītājiem, runājot ar kādu no darbiniekiem, allaž vajadzētu koncentrēties tikai uz darbinieku, ar kuru norisinās saruna. Nebūtu ieteicams sarunā iepīt vēl citus darbinieku vārdus – tas var vairāk kaitēt, nekā darīt labu. Tādā veidā starp darbiniekiem var rasties neveselīga konkurence, kas ietekmēs arī gaisotni birojā.

Tā vietā, lai salīdzinātu darbiniekus, konkrētā darbinieka veikumu labāk pielīdzināt uzņēmuma misijai, vīzijai un vērtībām.

3. “Cerams, ka varēsi uzsākt apmācības drīz.”

Ko dzird darbinieks: Mēs sāksim nākamajā nedēļā.”

Vārdi “cerams” un “drīz” var darbiniekā celt nevajdzīgu paniku. Dalīties ar darbinieku ar “cerībām” ir nepareizs solis, jo, ja gadījumā darbinieks neizpilda minētās “cerības”, tad tas liks viņam justies neprofesionāli un neērti, kā arī radīs plaisu starp viņu un vadītāju.

Alternatīva ir saruna ar darbinieku par viņa attīstību uzņēmumā, kā uzņēmums un vadība varētu palīdzēt to īstenot.

4. “Kā Tu domā, kā esi paveicis šo darbu?

Ko dzird darbinieks: “Es jau zinu, kā Tu esi paveicis darbu, es tikai gribu dzirdēt to no Tevis.”

Šādi noformulēts jautājums tiks uztverts kā āķīgs jautājums, tāpēc godīgu, skaidru atbildi no darbinieka būs grūti saņemt. Darbinieks varētu domāt, ka viņš ir paveicis lielisku darbu, taču nevēlētos pārlieku lielīties. Darbinieks varētu domāt, ka viņš ir pieļāvis kļūdas, ka paveiktais darbs nav tik labs, taču, kurš gan vēlētos izcelt savas kļūdas?

Labāk jautāt tiešus jautājumus vai vienkārši – virzīties tālāk.

5. “Es pievēršu acis uz Tavām darbībām..”

Ko dzird darbinieks: “Ja kāds cits būtu Tavā vietā, tad viņš tiktu atlaists.”

Vēlams izvairīties no tādiem vai līdzīgiem tekstiem, jo tos viegli interpretēt negatīvi. Laba alternatīva ir konstruktīva kritika, kas sniedz iespēju darbiniekam augt un pilnveidoties!

Avots: http://www.foxnews.com/us/2015/08/04/5-phrases-need-to-stop-saying-to-your-employees/?utm_source=zergnet.com&utm_medium=referral&utm_campaign=zergnet_635480

<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku